22 August 2010

hostel life..


-gambar hiasan jek nih-


tetiba bln pose neh, teringat time berpose kat hostel..hostel kat abs la or known as abu bakar school..cheewahh..sebut jek abs, satu daerah tau skolah neh camne..mmg tip-top la time aku dulu..in academic or even co-curricular ( sblm ade skolah sukanla kan..) mane tak nye, ade atlit kebangsaan tuh study kat abs nih..hehe..mmg glamer la, so secara x langsung bila sebut jek abs, otomatik bdk2 skolah lain mencebik..hahaha..nk2 kalu skolah jiran, smkt..hehe..mmg musuh tradisi kot dulu2..skang nih x tau la plak kn camne.. ;-)

*******************************************

berbalik pd cite bln pose kat hostel...hmmmm..kengkdg best, kengkdg x best..yg bestnye bila dpt outing every evening pi bazar ke or area2 batu satu tuh..carila kuih2 sket nk berbuka or singgah kedai beli jajan2 nk menguyah time study..hehe..xpun, sesaje berjlan2 sementara nk tunggu waktu berbuka..mknan kul 6 dh leh amik, so my friends n i mmg amik awal2 coz nk chop tmpt kat dwn makan tuh..hehe..tp biasala kn, kitaorg kan senior
(perasan senior, padahal ade dak f6)..of coursela adik2 junior x amik port kitaorg..hehe..berlagak sey..hahaha


satu lg yg best was mesti aku akn dpt air soya or tau fu fa free..hahaha..adela hamba Allah yg kirim kat akak2 or adik2 yg outing smpi bazar tloh kan..hehe..tp, tu semua akan dirembat oleh kwn2ku..sbb ape?? sbb aku x minum soya n x mkn tau fu fa..huhu..patutla murah rezeki mamat tuh, eh eh hamba Allah tuh... ;-) sbb slalu bersedekah kat aku..hehe..thanks ek en. r****n...bkn xnk terima tp sy mmg x minum soya or mkn tau fu fa.. ;-)



***********************************************

yg x bestnye lak kalu pose kat hostel was time sahur..punyela awal time sahur bdk2 hostel..camne la bdk2 hostel x ngantuk kat skolah (alasan jek)..hahaha..bygkan kul 3a.m, loceng dwn mkn dh berbunyi..huhu..pastu lak, makcik2 dewan mkn tu pun satu..selagi xde sape turun, selagi tu la dia akan bunyikan loceng tuh (bising tau utk aku yg mmg jarang bgn sahur neh..huhu)...ditambah lak ngan panggilan ala2 manje gitu..hahaha..xla manje pun actually, dia jerit jek sambil mulut beliau melaser bdk2 hostel yg slow giler nk turun sahur..huhu..(i wonder if makcik2 tuh still lg kat dwn mkn abs..hmmm)..sambil menyedok lauk, sambil membebel okey..huhu..dh la x senyum pun..huhu

paling aku ingat mase aku form 3 or 4 tuh, terjadila kejadian yg menyayat hati ini...huhu...hancur harapan gue nk mkn lauk ayam masak kicap tuh..huhu..sedang elok jek aku selak paper yg menutupi tray nasi aku tu, dan2 tu gak sekor cicak nih wat diving masuk dlm lautan kicap dlm tray aku...uwaaaaa, dh la faveret aku tuh, lauk ayam..fyi, kalu dok hostel, jarang dpt mkn ayam okey..slalu menu ikan jaket (bhs pasarnye ikan cencaru)..huhu..punah harapanku...mmg xleh lupa ar, terpaksala aku mkn ngan sayur jek..siot jek cicak tuh..huhu

******************************************

tapi, ape2 pun, mmg bestla hostel life...sape2 yg x merase tuh, mmg rugila..mcm2 yg aku leh blajar drpd hostel life..biarpun sengal sket time skolah2 dulu, tp mmg best bila pernah bergelar bdk aspuri (asrama puteri k..)

p/s: nnt aku citer lagi kisah2 asrama aku tu ek..hehe

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers